Ο βρετανικός χρηματοοικονομικός τομέας θα είναι ο κλάδος της οικονομίας που θα πληγεί σκληρότερα, κατά υπολογισμούς που περιέχει έκθεση.
αυτοκινητο μεταχειρισμενο πατρα
Οι εταιρείες των 27 άλλων κρατών μελών της ΕΕ εκτός της Βρετανίας θα κληθούν να καταβάλλουν 31 δισεκ. λίρες τον χρόνο για δασμούς και άλλους φραγμούς εάν το Λονδίνο αποχωρήσει χωρίς να έχει συναφθεί συμφωνία με τις Βρυξέλλες για τους όρους του διαζυγίου, σύμφωνα με την έκθεση αυτή της εταιρείας συμβούλων Oliver Wyman και της δικηγορικής εταιρείας Clifford Chance.
Από την άλλη, οι βρετανοί εξαγωγείς θα κληθούν να καταβάλλουν 27 δισεκ. λίρες για επιπρόσθετα κόστη κάθε χρόνο.
δεσποινα φωτογραφος ξανθη
«Αυτά τα αυξημένα κόστη και η αβεβαιότητα απειλούν να μειώσουν την κερδοφορία και εγείρουν υπαρξιακές απειλές για ορισμένες επιχειρήσεις», προειδοποιεί η έκθεση.
στεκω
Η Βρετανία αναμένεται να αποχωρήσει από την ΕΕ την επόμενη χρονιά, μετά το δημοψήφισμα στο οποίο οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου τάχθηκαν υπέρ του να τερματιστεί η στενή πολιτική, οικονομική και νομική σχέση του με τη μεγαλύτερη εμπορική κοινότητα του κόσμου, που κρατάει πάνω από τέσσερις δεκαετίες.
Αν δεν υπάρξει συμφωνία για τους όρους της αποχώρησης, οι εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στη Βρετανία και τις υπόλοιπες 27 χώρες μέλη της ΕΕ θα υπαχθούν αυτόματα στους κανόνες και τους δασμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), που δεν έχουν καμιά σχέση με την πρόσβαση που απολαύει σήμερα το ΗΒ ως μέλος της κοινής αγοράς.
Μολονότι το Λονδίνο διαβεβαιώνει πως θέλει να υπάρξει συμφωνία για τους όρους της αποχώρησης της Βρετανίας, η κυβέρνηση των Συντηρητικών λέει πως προετοιμάζεται για κάθε πιθανή έκβαση των διαπραγματεύσεων, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης το Brexit να γίνει χωρίς συναίνεση. Έχει αφήσει κατά μέρος 3 δισεκατομμύρια λίρες για κάθε ενδεχόμενο.
Αν η Βρετανία παραμείνει σε κάποιας μορφής τελωνειακή ένωση, τα επιπρόσθετα κόστη για τις δύο πλευρές θα μειωθούν σχεδόν στο μισό, κατά την έκθεση.
Όμως η πρωθυπουργός της Βρετανίας, Τερέζα Μέι, έχει αποκλείσει την παραμονή του ΗΒ σε οποιασδήποτε μορφής τελωνειακή ένωση, καθώς η ηγέτιδα των Τόρις θεωρεί πως αυτό θα απέτρεπε τη σύναψη χωριστών συμφωνιών με ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως είναι η Κίνα ή η Ινδία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου